برای مشاهده کامل به ادامه متلب مراجعه نمایید
دستور patch برای رسم چندضلعی ها استفاده میشود.
patch (X,Y,C)
patch (X,Y,Z,C)
patch (FV)
patch (...'PropertyName',PropertyValue...)
patch ('PropertyName',PropertyValue...) PN/PV pairs only
handle = patch(...)
این دستور یک دستور سطح پایین محسوب میشود چون با استفاده از آن میتوان نقطه ، خط ، چندضلعی مسطح و اشکال 3 بعدی را رسم کرد.در حالتی که xوy به صورت بردار باشد مشخص کننده یک چند ضلعی و همگامی که بصورت ماتریس باشند به تعداد ستونهای ماتریس چندضلعی رسم میکند.
C مشخص کننده رنگ چند ضلعی میباشد ؛ که میتواند تک رنگ یا مشخص کنده رنگ هر وجه یا رنگ هر راس باشد. میتوان C را بصورت یک بردار m*3 یعنی یک بردار RGB وارد کرد که در این صورت رنگ چند ضلعی را بطور مستقیم تعین میکند.
اگر از Z هم استفاده کنیم یک چند ضلعی 3 بعدی خواهیم داشت.
در شکل سوم این دستور FV یک structure (معادلش رو بلد نیستم) است که حاوی دو فیلد Vertices و Faces باشد.
شکل چهارم برای اضافه کردن چند ویژگی به دستور است و حالت پنچم فقط زوچهای PN/PV (ویژگی/مقدار) فبول میکند در این حالت تمام خصوصیات یک چند ضلعی را شخصا تعین میکنیم.
نکته مهم در استفاده از patch رنگآمیزی آن است که در فرصت مناسب به آن خواهم پرداخت.
ساختار درختی گرافیک را که یادتان هست. تقربیا تابع figure را کامل توضیح دادم ، بعد در مورد اشیا core صحبت کردم و مقداری از آنها را توضیح دادم.
patch هم یکی از اشیا core است.
patch ([1 2 3],[0 1 0],[2 1 0],6)
grid
view (45,45)
دستور findobj برای پیدا کردن اشیا گرافیکی بکار میرود
h=findobj
اگر از دستورات بالا استفاده کرده باشید ، h یک بردار جهار تایی است که به ترتیب ساختار درختی مرتب شده است. هر درایه پدر درایه زیر خود است.
get (h,'type')
با استفاده از این دستور نوع هرکدام از این درایه ها را میتوان مشاهده کرد.