فیلم های آموزشی متلب

سه شنبه ها ساعت ده شب منتظر پست جدید من باشید

فیلم های آموزشی متلب

سه شنبه ها ساعت ده شب منتظر پست جدید من باشید

متلب قابلیت های گرافیکی بالایی دارد که امکانات فراوانی از جمله پردازش تصویر و طراحی و تحلیل گرافیکی را به سادگی در اختیارتان قرار می دهد. در برنامه ی امروز به صورت دستی و بدون استفاده از دستورات اختصاصی متلب انیمیشنی از یک توپ که در مسیر سینوسی حرکت می کند برنامه نویسی می کنیم.

برنامه از فرمان fill برای ترسیم توپی به رنگ قرمز استفاده می کند و با تنظیم محدوده ی رسم نمودار با کمک فرمان axis صحنه ی نمایش همیشه ثابت می ماند .

اما مسئله سرعت بالای ترسیم گرافیکی در متلب است که باعث می شود فیلم هنوز شروع نشده به پایان برسد و شما متوجه آنچه روی داده نشوید . برای غلبه بر این مشکل از فرمان pause استفاده شده است که به اندازه ی عددی که در داخل آن مشخص می کنید اجرای برنامه های متلب را متوقف می کند.

 

استفاده از فرمان pause در مواردی کاربرد دارد که شما می خواهید سرعت اجرای عملیاتی را در متلب کاهش دهید و تغییرات را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهید.

متن برنامه :

clc;

clf;

 

% define a x,y

x=0:.1:2*pi;

y=sin(x);

 

 

 

for n=1:length(y)

%{

hold on

plot(x,y)

%}

 

% define ball shape

 

 

fill(x(n)+.1*cos(x),y(n)+.1*sin(x),'r')

axis([0 2*pi -pi pi])

% wait for 0.1 miliseconds

pause(0.1)

end

 

نظرات (۱)

سلام درود بر شما

بسیار عالی بود ممنون از شما

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی